Steve Jobs’ 10 gode råd til salg


Steve Jobs er kendt for at have været en af de bedste sælgere i verden. Her er hans ti bedste råd til, hvordan man kan sælge noget.

Hvem var Steve Jobs og hvad kan virksomheder lære af ham?

Steve Jobs var manden bag Apple og en af de mest succesfulde forretningsmænd i verden. Jobs var ikke kun en dygtig forretningsmand, men også en af verdens bedste sælgere.

Her er 10 af Jobs’ bedste råd til, hvordan man kan sælge noget:

1. Gør noget usædvanligt

Kender du nogen, der sælger det samme som dig? Hvad gør du for at skille dig ud fra mængden? Hvis du ikke kan finde et svar på dette spørgsmål, er det tid til at gøre noget usædvanligt.

2. Vær troværdig

Folk køber ikke kun produkter, men også ideer og visioner. Du skal være troværdig, hvis du vil sælge noget.

3. Gør det personligt

Folk køber ikke kun produkter, men også relationer. Gør dit salg personligt, så folk føler, at de køber noget fra en ven. Du kan eksempelvis fortælle dem en historie om, hvordan dit produkt har hjulpet dig selv eller andre.

4. Gør det enkelt

Folk køber ikke kun produkter, men også ideer. Gør dine ideer enkle, så folk forstår dem. Enkle ideer er også nemmere at huske. Kompleksitet har ingen plads i et salg.

5. Vær passioneret

Har du nogen sinde købt noget, fordi du blev fortalt, at den anden person virkelig elskede det? Passion er smitsomt, og det kan gøre folk interesserede i det, du sælger.

6. Gør det fejlfrit

Steve Jobs sagde: “Jeg vil have, at folk skal elske at bruge mine produkter, ikke bare tåle dem.” Gør dit produkt så fejlfrit som muligt, så folk vil elske at bruge det.

Tip: Bestil fejlfrie engelske oversættelser her.

7. Gør det relevant

Faktisk er det ikke kun produkter, folk køber, men også information. Gør dit salg relevant for din kunde, så de føler, at de lærer noget, mens de køber noget.

8. Gør det unikt

Folk køber ikke kun produkter, men også oplevelser. Gør dit salg unikt, så kunden føler, at de oplever noget, de ikke har oplevet før.

9. Gør det nemt

Gør dit salg nemt, så folk føler, at de får en løsning på et problem, de har. En god brugeroplevelse og et lækkert design af alfa og omega.

10. Gør det sjovt

 

Gør dit salg sjovt, så folk føler, at de har det sjovt, mens de køber noget. Husk, at der er mange andre produkter på markedet, så gør dit produkt unikt og sjovt. Sjove produkter, der samtidigt løser et problem, er en win-win.


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *