Hvordan er din markedsføringsstrategi online? Er dine digitale kompetencer stærke nok til at stå imod dine konkurrenter? Digital tilstedeværelse er blevet vigtigere end nogensinde før, og hvis ikke man har et online persona, så bliver man hurtig overset. Som selvstændig eller virksomhedsejer, så er ens online marketingsstrategi alfa og omega, hvis man gerne vil udløse salg.
Optimering af dit websted
Fremtiden er digitaliseret og det samme er marketing. Digital marketing nødvendigt for at kunne nå ud til din målgruppe. Hvad menes der med det? Lad os sige at du driver en selvstændig hjemmeside, som tilbyder en service. Hvad er din strategi for at ramme dit publikum? Hvordan gør du din hjemmeside synlig for potentielle kunder? Svaret ligger i hjemmeside optimering.
Det er ikke nok bare at lave en flot hjemmeside, og så håbe på at der kommer nogen forbi. Man skal arbejde hårdt, dedikeret og ikke mindst smart for, at gøre ens hjemmeside attraktiv for besøgende.
Hvordan skaber man mere opmærksomhed omkring sig selv online?
Du har din hjemmeside, du har dit brand og du har en service eller en vare, som du udbyder, men du har stadig ingen besøgende. Problemet er, at folk ikke kan finde dit websted. Der er flere websteder end der er mennesker i verden, så hvordan undgår man, at ens websted drukner i massen?
Det gør man ved at hjælp af SEO. SEO står for søgemaskineoptimering, hvilket er en proces, der hjælper ens hjemmeside med at komme på side 1 på Google. Der er mange måder, hvorpå man kan søgemaskineoptimere. Du kan for eksempel optimere med specifikke søgeord, skabe linkbuilding artikler, optimere din landingsside og meget mere. Du kan lære mere og marketing og digital opkvalificering, hvis du gerne vil have mere succes med dit online persona og virksomhed.